人気ブログランキング | 話題のタグを見る

I think of you.

Climbing Mt.Fuji and meditation (富士登山と瞑想)

(文末に日本語訳あります^^)


I cliembed Mt. Fuji with my family last week

and succeeded to reach the summit at last !



It was my second challenge to climb Mt.Fuji.

I could not go up to the summit at the first trial last summer

because of the lack of time. (See here.)

So we started to climb it at five in the morning,

two hours earlier than before.



The weather condition was perfect!

Not strong sunshine in the early morning,

moderate amounts of clouds which provide shade,

cool comfortable fog rising from the lower mountain occasionally.

They led me to the summit with my husband's encouragement.



The view from Mt.Fuji was really beautiful!

Climbing Mt.Fuji and meditation  (富士登山と瞑想)_e0135892_13383337.jpg


Climbing Mt.Fuji and meditation  (富士登山と瞑想)_e0135892_1339431.jpg


Climbing Mt.Fuji and meditation  (富士登山と瞑想)_e0135892_13393059.jpg



By the way,

I had an valuable experience during climbing.

Just after I started to climb Mt.Fuji,

one small woman appeared at the upper right hand in my head.

She wore white chothes.

She was sitting cross-legged in the air

and meditating with her eyes closed.

She was always with me during climbing.



Even when I was crying, " I’m terribly tired! ",

even when my heart was beating strongly

and my breath was very rough,

and even when I was twisting my face with a strong pain in my legs,

she was just meditating.



Even when I wanted to be encouraged by her,

she never said anything and just kept silent.



Furthermore,

Even when I was very excited just after reaching the summit,

and even when I was admired with the beautiful grand view,

she kept meditating.



I wondered , “Who on earth is she? “




Thanks to her,

my various emotions shaking strongly,

not only anxiety and pain but also big joy and excitement

settled down soon

and I felt peaceful.




Though it is uncertain,

I wanted to believe

that she is an another me called higher self.

I had ever tried to meditate several times in my house,

but I had not understood how meditation is yet.

However, I felt like learning it

through this experience of climbing Mt.Fuji.


I believe

it must be a special gift for me from the goddess of Mt.Fuji.



Thank you, Mt. Fuji !


Climbing Mt.Fuji and meditation  (富士登山と瞑想)_e0135892_13471338.jpg



My another blog is here. It is written in Japanese.


富士登山と瞑想

先週、家族と富士登山に行き、ついに登頂に成功しました!
今回は2度めの挑戦でした。
前回はタイムオーバーのため、頂上まで行くことができませんでした。
(前回の登山の様子はこちらです。)
なので、今回は前回よりも2時間早い朝5時から登り始めました。

天気のコンディションは完璧でした。
晴れているけど早朝のそれほど強くない日差し、
日陰を作ってくれる適度な量の雲、
時折、山の下のほうから登ってくる冷たく心地いい霧。
これらが私を頂上まで導いてくれました。
夫の励ましと共に。

富士山からの景色は最高でした。


ところで今回、登山中にとても貴重な体験をしました。
歩きはじめてすぐに、
私の頭の中の右上部に小さな女性が現れました。
彼女は白い服を着て、
空中で足を組んで座り、
目を閉じて瞑想をしていました。
登山の間、ずっと私といっしょにいました。

私が「あ~、疲れた~」と叫んでいる時でも、
心臓の鼓動が激しく呼吸が荒い時でも、
足の痛みに顔をゆがめている時でさえも、
彼女はただ瞑想をしていました。

彼女に頑張れ!と言ってもらいたいと思っている時でも、
彼女は何も言わず、ただ静かにしていました。

さらに、
頂上に着いて興奮している時でも、
美しく雄大な景色に感激している時でさえも、
彼女はただ瞑想をし続けていました。

いったい、この人は誰?

彼女のおかげで、
私の大きく揺れたいろいろな感情、
不安や苦痛だけでなく、大きな喜びや興奮といったものまで、
すぐに落ち着き
心穏やかになれました。

確信は持てないけれど、
彼女はきっと、ハイヤーセルフと呼ばれるもう一人の私だと
信じたいです。


今まで何度かうちで瞑想をしたことがありますが、
まだ瞑想がどんなものかをつかめないでいました。
でも、今回の富士登山の体験を通して
それがどんなものかがわかったような気がします。
これは、きっと富士山の神様からの私への特別なギフトに違いありません。

ありがとう、富士山!


もうひとつのブログ「きらめき☆ひらめき☆無限大」もどうぞよろしく(^^)
by I_feel_you | 2010-08-31 13:53 | nature
<< Kyoto and Onono... Aurora (オーロラ) >>



I hope you will catch my idea somewhere in the world.日本語でのコメント、大歓迎です!

by I_feel_you
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31